A tudomány egyértelműen jelzi, hogy sürgősen lépni kell az ember okozta klímaváltozás mérsékléséért, mégis nagy a különbség a tudósok üzenetei és a társadalom tényleges cselekvése között.
Az ActNow projekt célja, hogy modern, élményalapú eszközökkel – például mobilos AR- és szimulációs játékokkal – segítse az ifjúsági szakembereket abban, hogy a fiatalokat felkészítsék és motiválják a környezetvédelemben való aktív részvételre.
A program új, fiatalok számára vonzó oktatási eszközöket és módszereket fejlesztett, amelyek nem formális és informális tanulási formákon alapultak. A projekt felkészítette a fiatalokat arra, hogy mobiltelefonos játékok segítségével aktívan kiálljanak a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés mellett.
A fiatalokkal dolgozók tudásának és képességeinek fejlesztése az egyedi mobilalkalmazások és szimulációs játékok használatában.
Módszertani kutatás végzése a klímaváltozással kapcsolatos, kulcskompetenciák fejlesztésére alkalmas eszközök és módszerek területén.
A fiatalokkal dolgozók megismertetése a meglévő AR- és szimulációs játékplatformokkal, valamint a szükséges technikai és szakmai tudás átadása a kulcskompetenciák fejlesztéséhez.
Az éghajlatváltozásról és annak hatásairól szóló ismeretek bővítése nem formális és informális módszerekkel.
Mobilon használható AR-alapú képzési csomag és szimulációs játék készült a klímaváltozásról tanuló fiatalok számára.
Ifjúsági munkások és oktatók képzése zajlott az AR-eszközök és szimulációs játékok alkalmazására.
Többnyelvű e-learning platform indult, amely oktatóanyagokat, szerepjáték-szcenáriókat és esettanulmányokat tartalmaz.
Több országban, köztük Magyarországon is, ismertető és aktivizáló eseményeket szerveztek a projekt eredményeinek bemutatására.
© Cromo Alapítvány